RefWorks - introductievideo

Nieuws en storingen

Wat is RefWorks?

Beheer en verwerk je bronnen met RefWorks
Met RefWorks kun je:

  • bronverwijzingen (referenties) verzamelen en organiseren
  • een kopie van de full text toevoegen met de bijbehorende referenties
  • je referenties in folders organiseren
  • je documenten lezen en aantekeningen maken
  • citaties in je eigen Worddocumenten of Google Docx toevoegen in de juiste stijl
  • een literatuurlijst maken in het door jou gewenste formaat, zoals bijv. APA, Harvard of MLA 
  • je referenties delen of met anderen samenwerken aan het verzamelen van literatuur

Direct naar RefWorks

RefWorks in 2 stappen

RefWorks bestaat uit 2 componenten:

  1. een webapplicatie waarop je je referenties verzamelt
  2. een add-in in Word of Google Docs waarmee je citaties en literatuurlijsten aan je documenten of scriptie kunt toevoegen.

Om snel te kunnen starten open je een account voor RefWorks en installeer je de RefWorks Citation Manager add-in in Word of Google Docs. 

Vind literatuur via de Databases A-Z

Verwante informatie

[anchornavigation]