Toegangslinks

De zoekresultaten worden gepresenteerd op het scherm met een toegangslink aan de rechterkant.

undefined

Er zijn verschillende soorten toegangslinks:

• artikelen waarop je bibliotheek zich abonneert,
  • artikelen met open toegang,
  • gratis te lezen artikelen van uitgevers of voordrukken,
  • artikelen in repositories, enz.

Bibliotheeklinks instellen

Gebruik je Google Scholar op de campus, dan weet de zoekmachine tot welke betaalde content je toegang hebt via de mediatheek van je onderwijsinstelling.

Wanneer je Google Scholar gebruikt via de A-Z lijst met databanken van de HanzeMediatheek, dan zit je, na het inloggen, automatisch op de Proxy-server van de HG en weet de zoekmachine tot welke betaalde content je toegang hebt.

Ben je onderweg of thuis en wil je nog steeds zien waar je toegang tot hebt als Hanze-student? Dan kun je in het undefined menu aan de linker kant, via 'Instellingen' de optie ‘Bibliotheeklinks’ instellen:

• Typ in de balk de naam van je onderwijsinstelling, selecteer het uit de lijst en klik op opslaan

Bij de zoekresultaten in Google Scholar verschijnen nu (waar mogelijk) linkjes naar de betaalde content in de databanken, ook buiten de campus.

Scholar-knop voor je browser

Er is een Google Scholar extensie voor internetbrowser beschikbaar.

Met deze extensie wordt een knop aan je browser toegevoegd waarmee je wetenschappelijke artikelen kan opzoeken vanuit elke webpagina tijdens het surfen op internet. Je vind het in het  menu, onder de optie 'Knop'.

Wat kun je ermee?

• de volledige tekst zoeken op internet of in je universiteitsbibliotheek. Selecteer de titel van het essay op de pagina die je aan het lezen bent en klik op de Scholar-knop om het essay te vinden;
  • je zoekopdracht uit Google Zoeken verzenden naar Scholar. Druk op de Scholar-knop om de bovenste drie resultaten te bekijken. Klik op 'Volledig scherm' in de linkerbenedenhoek van de pop-up om ze allemaal te bekijken.
  • verwijzingen opmaken met veelgebruikte citatiestijlen. Klik op de citatieknop in de pop-up om een opgemaakte verwijzing te bekijken en deze te kopiëren naar het essay dat je schrijft.

undefined

Zoek direct in Google Scholar