Doorloop onderstaande checklist:
Overbodige informatie is achterwege gelaten
Er is weinig geschreven tekst aan presentatie toegevoegd
Belangrijke informatie is expliciet onder de aandacht van de student gebracht
Beeld en tekst die bij elkaar horen zijn dicht bij elkaar geplaatst
Beelden en woorden die bij elkaar horen zijn tegelijkertijd i.p.v. achtereenvolgens gepresenteerd
De student kan zelf het tempo van de bestudering van de clip bepalen
De voorkennis van de student is voldoende om de inhoud van de clip te kunnen begrijpen
Er wordt gesproken bij beelden i.p.v. geschreven
Waar mogelijk zijn relevante beelden gebruikt
De gesproken tekst is in omgangstaal
Formatief evalueren betekent dat je actief op zoek gaat naar adviezen ter verbetering van jouw kennisclip in wording. Je kunt hiervoor een collega, maar ook studenten vragen.
Collega
Collega’s hebben vaak ook verstand van het onderwerp en kunnen er op die manier naar kijken. Laat een collega jouw presentatie en het script/de steekwoorden zien en vraag om feedback.
Studenten
Bij studenten kun je navragen of de informatie duidelijk en te begrijpen is.