Workflow schema

Student leeractiviteiten

Perusall is gebaseerd op (wekelijkse) opdrachten die studenten voltooien voordat ze naar de les gaan. Tijdens de les wordt de tijd gebruikt om de stof inhoudelijk te behandelen.

Voor de opdrachten krijgt de student punten of een andere beloning (bijvoorbeeld een bonus-tentamenvraag).

De (wekelijkse) opdrachten bestaan uit het lezen van een of meerdere teksten en het maken van annotaties bij de tekst. Annotaties bestaan uit vragen of opmerkingen op basis van de tekst of antwoorden op de vragen van andere studenten.

Perusall beoordeelt het werk van de student automatisch en biedt een overzicht van alle annotaties in een rapport en geeft de docent advies over welke punten interessant zijn voor de discussie in de les.

Docent activiteiten

  • Bereid het eerste gebruik door studenten goed voor, geef een duidelijke instructie en maak leeruitkomsten en verwachtingen helder.
  • Review de annotaties en de 'confusion report' (blader door de meest actieve discussiepunten), bekijk de meest gewaardeerde vragen en discussies, controleer evt scores en bereid de leeractiviteiten voor de les voor. Zorg ervoor dat je hier voldoende tijd voor plant; meestal raden we aan om niet later dan een middag voor aanvang van de lezing te beginnen en twee uur beoordelingstijd te reserveren voor twee uur les. Met meer ervaring is ongeveer een uur beoordelingstijd nodig voor twee uur collegetijd.
  • Maak tijdens de les een koppeling met de Perusall-voorbereidingsopdracht. Bespreek annotaties en lastige en/of interessante onderwerpen en discussiepunten.

[anchornavigation]