Organiseren in folders

Om een folder toe te voegen:

1. Klik op: +Add folder

Folders

2. Geef de folder een naam
3. Klik op Save

Om een subfolder toe te voegen:

1. Klik op het More-icoontje achter de naam van een folder.


2. Klik op Add subfolder 
3. Geef de subfolder een naam en klik op Save.

Sorteren van Folders:

Je kunt folders alfabetisch sorteren of door middel van drag and drop in de gewenste volgorde zetten. Klik hiervoor op Sort onder My folders.

Toevoegen van referenties aan Folder:

Via Not in Folder kun je de referenties zien die (nog) niet in een folder zijn geplaatst. Selecteer de referenties die je naar een folder wilt verplaatsen. Door vervolgens op het icoontje "Assign selected references to other folders" te klikken kun je de referenties verplaatsen naar de gewenste (sub)folder.

Organiseren in Projecten

Projecten zijn afzonderlijke referentiecollecties met unieke mappen, referenties, tags, share enz. De meeste gebruikers hebben voldoende aan het kunnen ordenen van referenties in folders. Voor gebruikers die werken aan meerdere onderzoeksprojecten met verschillende groepen mensen, kan het handig zijn om referenties en folders in een project onder te brengen. Als je schrijft aan een document, kun je maar referenties uit één project gebruiken. Kijk voor meer informatie onderstaande YouTube tutorial over Projects.

Je RefWorks-account heeft een standaardproject genaamd Untitled Project. Je kunt de naam wijzigen en nieuwe projecten maken op de pagina Manage Projects.

 

Referenties toevoegen aan een project:

  1. Ga naar het scherm My projects en klik op de naam van het project waaraan je referenties wilt toevoegen. Dit project wordt het (huidige) project.
  2. Zoek in een database en gebruik de functie Exporteren naar RefWorks. De referenties worden toegevoegd in het nieuw geselecteerde (huidige) project. Of voeg referenties toe door middel van +Add.

Verplaatsen van referenties tussen projecten

Voor het kopiëren van referenties van het ene naar het andere project:

  1. Ga naar het bronproject. Selecteer de referenties die je wilt exporteren en gebruik de functie Share > Export references om referenties uit het bronproject te exporteren.


     
  2. Sla de te exporteren referenties op in het RIS Format


  3. Navigeer vervolgens naar de pagina My projects om het project te wijzigen naar het project waarnaar de referenties moeten worden geïmporteerd.
  4. Gebruik vervolgens Add > Import References om de referenties te importeren. Kies bij het importeren ook voor het RIS Format.

NB: de referenties staan nu ook nog in het bronbestand. Als je de referenties niet dubbel in je RefWorks-account wilt hebben staan, moet je de referenties handmatig uit het bronbestand verwijderen:

 

  1. Selecteer de te verwijderen referenties
  2. Klik op Delete en plaats de referenties in de prullenbak.


     
  3. Leeg vervolgens je prullenbak: ga naar de map Deleted, selecteer de referenties die je uit de prullenbak wilt verwijderen en klik op Delete > Empty trash
     

 

YouTube tutorial - Organizing References with Projects in RefWorks

Verwante informatie

[anchornavigation]