Om een folder toe te voegen:
1. Klik op: +Add folder
2. Geef de folder een naam
3. Klik op Save
Om een subfolder toe te voegen:
1. Klik op het More-icoontje achter de naam van een folder.
2. Klik op Add subfolder
3. Geef de subfolder een naam en klik op Save.
Sorteren van Folders:
Je kunt folders alfabetisch sorteren of door middel van drag and drop in de gewenste volgorde zetten. Klik hiervoor op Sort onder My folders.
Toevoegen van referenties aan Folder:
Via Not in Folder kun je de referenties zien die (nog) niet in een folder zijn geplaatst. Selecteer de referenties die je naar een folder wilt verplaatsen. Door vervolgens op het icoontje "Assign selected references to other folders" te klikken kun je de referenties verplaatsen naar de gewenste (sub)folder.
Projecten zijn afzonderlijke referentiecollecties met unieke mappen, referenties, tags, share enz. De meeste gebruikers hebben voldoende aan het kunnen ordenen van referenties in folders. Voor gebruikers die werken aan meerdere onderzoeksprojecten met verschillende groepen mensen, kan het handig zijn om referenties en folders in een project onder te brengen. Als je schrijft aan een document, kun je maar referenties uit één project gebruiken. Kijk voor meer informatie onderstaande YouTube tutorial over Projects.
Je RefWorks-account heeft een standaardproject genaamd Untitled Project. Je kunt de naam wijzigen en nieuwe projecten maken op de pagina Manage Projects.
Referenties toevoegen aan een project:
Voor het kopiëren van referenties van het ene naar het andere project:
NB: de referenties staan nu ook nog in het bronbestand. Als je de referenties niet dubbel in je RefWorks-account wilt hebben staan, moet je de referenties handmatig uit het bronbestand verwijderen: