Om een folder toe te voegen:
1. Klik op: +Add folder
2. Geef de folder een naam
3. Klik op Save
Om een subfolder toe te voegen:
1. Klik op het More-icoontje achter de naam van een folder.
2. Klik op Add subfolder
3. Geef de subfolder een naam en klik op Save.
Sorteren van Folders:
Je kunt folders alfabetisch sorteren of door middel van drag and drop in de gewenste volgorde zetten. Klik hiervoor op Sort onder My folders.
Toevoegen van referenties aan Folder:
Via Not in Folder kun je de referenties zien die (nog) niet in een folder zijn geplaatst. Selecteer de referenties die je naar een folder wilt verplaatsen. Door vervolgens op het icoontje "Assign selected references to other folders" te klikken kun je de referenties verplaatsen naar de gewenste (sub)folder.
Projecten zijn afzonderlijke referentiecollecties met unieke mappen, referenties, tags, share enz. De meeste gebruikers hebben voldoende aan het kunnen ordenen van referenties in folders. Voor gebruikers die werken aan meerdere onderzoeksprojecten met verschillende groepen mensen, kan het handig zijn om referenties en folders in een project onder te brengen. Als je schrijft aan een document, kun je maar referenties uit één project gebruiken. Kijk voor meer informatie onderstaande YouTube tutorial over Projects.
Je RefWorks-account heeft een standaardproject genaamd Untitled Project. Je kunt de naam wijzigen en nieuwe projecten maken op de pagina Manage Projects.
Referenties toevoegen aan een project:
Je kunt referenties kopiëren van het ene Project naar het andere. Bijlagen worden meegenomen in het kopieerproces. Je kunt referenties naar het huidige Project kopiëren, waardoor de geselecteerde referenties met unieke Ref-ID's worden gedupliceerd.
Opmerking: referenties kunnen alleen worden gekopieerd - ze kunnen niet worden verplaatst.
Dit is alleen beschikbaar voor eerder aangemaakte Projecten; er kan geen nieuw Project worden aangemaakt tijdens het kopieer- of verplaatsingsproces. Er is slechts één proces tegelijk mogelijk.